måndag 10 december 2012

Nuläget

Nu har snart året gått och jag känner att det kunde vara lite kul med en summering av det gångna året.

Jag tog över som ordförande i Rådet för folkhälso- och brottsförebyggande arbete i december 2011 och under det gånga året har vi nu haft 3 möten och en heldagsutbildning i folkhälsofrågor. Utöver detta har rådet anordnat två trygghetsvandringar i kommunens orter- i Billeberga och nu i december i Röstånga. Trygghetsvandringar är ett spännande koncept som genomförs med de som är verksamma i orten. Alla är välkomna- föreningar, polis, boende och andra som är intresserade. Av någon anledning får jag inte länkandet att fungera som jag vill, men om ni går in på följande länk så kan ni läsa lite mer om hur trygghetsvandringarna går till rent praktiskt.

http://www.svalov.se/arkiv/nyheter/11-28-2012-trygghetsvandring-i-rostanga.html

Visserligen syftar denna länken till trygghetsvandringen som genomfördes i Röstånga för någon vecka sedan, men konceptet är detsamma oavsett vart den hålls.

Jag tycker fortfarande politik är väldigt intressant och jag märker själv hur jag utvecklas från månad till månad, vilket för mig är väldigt drivande. Jag önskar bara att fler kunde inse hur roligt det är och hur mycket man faktiskt kan påverka! För jag tror nog att alla där ute i stugorna tänker och tycker saker- men så är det ju det där att ta steget ut och faktiskt aktivera sig politiskt. Det är inte svårt, man behöver inga speciella kvalifikationer- man lär sig efterhand!

Jag har en sak till som jag vill passa på att länka till- det är till Folkpartiet i Svalövs ordförandes blogg. Länken till hans blogg finns redan i länklistan till höger, men just detta inlägget behandlar den nya politiska organisationen i kommunen och det är viktig information, därav denna extralänk:

http://tobbeiteckomatorp.blogspot.se/2012/12/att-lyckas-med-skolan-ar-en-viktig.html

Ta hand om er där ute och kör försiktigt, det är i alla fall snöoväder här i Norrvidinge och vägarna är knappt körbara. Det är nackdelen med att bo på landet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar