tisdag 5 mars 2013

Nyfiken på politiken och nätverk

 
Vi i Folkpartiet i Svalöv har just avslutat en första omgång med "Nyfiken i Politiken". Utbildningen genomfördes i fyra delar som innehöll b.la. retorik, liberalism och information om olika politiska organ. Vi fick alla hemläxor som b.la. behandlade att skriva insändare och motioner. Denna utbildningen kommer att köras igen i vår, så ni som känner att ni är nyfikna på politik i allmänhet är väldigt välkomna att höra av er till vår ordförande Torbjörn Ekelund på folkpartiet@ekelund.nl så berättar han mer.
 
 
 

 
En annan rolig sak som hänt är att Folkpartiet nu satsar på ett nytt kvinnonätverk. Ännu roligare är att jag blev inbjuden till det hela och första träffen är om ett par veckor. Mycket kul! Ser framemot att  träffa andra som är i samma situation som jag, det är alltid bra att skaffa sig ett brett nätverk och ett bollplank.

Men nu är det dags för mig att fortsätta plugga ekonomi och verksamhetsutveckling. Jag är snart färdig med min utbildning, och det är med lite skräckblandad förtjusning som jag inser att jag snart ska bege mig ut i en helt ny yrkesroll!

(Bilden är tagen från tidningen Nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar