fredag 11 oktober 2013

Så kom då resultaten

...från provvalet.

Och jag är faktiskt nästan lite rörd! Provvalet kom tillbaka med en plats 14 på riksdagslistan i västra och plats 18 på regionlistan i mellersta. Jag är jätteglad över de som valt att lägga sin röst på just mig och för mig var detta precis det kvitto jag kände att jag behövde inför att börja arbeta med den kommande valrörelsen.

Jag vill även passa på att ge Torbjörn Ekelund från Svalöv ett stort grattis till sina placeringar på ovanstående listor- han hamnade på plats tre på båda listorna!

Nästa vecka ska jag för första gången vara tjänstledig från min tjänst p.g.a. förtroendeuppdrag i kommunen. Tidigare har jag antingen studerat eller varit föräldraledig, så det är lite av en milstolpe för mig faktiskt, om än kanske en lite fånig sådan. Nästa vecka fortsätter arbetet som ordförande i folkhälso- och brottsförebyggande rådet och jag ser framemot att jobba vidare med de frågorna.

I övrigt har vi i Folkpartiet i Svalöv börjat så smått med att arbeta fram vår kommunalvalslista. Det är inte för sent om det är någon där ute som vill vara med! Ta kontakt med mig här (via mejl eller facebook) så får ni mer info. Ni kan även hitta Folkpartiet i Svalövs sida på facebook, där postas en del nyheter för kommunen men vi diskuterar även en del annat där. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar