onsdag 14 april 2010

Att våga ta en konflikt

Jag hittade en undersökning i en tidning här på nätet för ett par dagar sedan, gällande om folk vill att de etablerade partierna ska ta debatter med SD.
Jag hittar tyvärr inte tillbaka till undersökningen just nu, ska fortsätta leta, men gällande siffor då var att 85% ville att de skulle ta debatterna medans 15% inte tyckte det.


Jag har aldrig förstått varför man inte skulle ta en debatt.
"Missnöjesparti" eller inte- så har en ganska stor del av det Svenska folket faktiskt lagt sin röst på dem, och varför väljer man då att inte ta en debatt med dem, stoppa huvudet i sanden och låtsas som att de inte finns?
Det tycker jag är fegt, och jag tycker det visar mer på resten av partiernas svagheter. Om man är övertygad om sin ståndpunkt och kan det man pratar om, så skall det inte vara några problem att ta en debatt med ett annat parti- oavsett om det handlar om S, M eller SD.


Att inte våga titta på dem, inte våga prata med dem, tycker jag är att dumförklara det Svenska folket. "Jaja, rösta på vad ni vill, sålänge ni inte röstar på SD"- vad är det för demokrati?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar